Case
Iedereen aan zet met de Grondwet
Campagne voor Art.1 Midden Nederland en Stichting Vreedzaam
Jonge geesten met grote ideeën.
De impact van de Grondwet
In deze campagne is het doel Nederlandse jeugd in de leeftijdscategorie 9-13 jaar op een interactieve manier bewust te maken van de Grondwet als belangrijke pijler van onze samenleving.
Met dit initiatief willen we kinderen in staat stellen om hun rol als actieve burgers te begrijpen zodat zij hun stem kunnen laten horen in kwesties die hen aangaan.
De campagne
Een interactieve tool en campagne zijn ontwikkeld om kinderen op een begrijpelijke, boeiende en laagdrempelige manier kennis te laten maken met de Nederlandse Grondwet.
De interactieve tool zal gebruikt worden in scholen, wijken, buurten en andere gemeenschapslocaties maar is natuurlijk ook gewoon thuis te spelen. Op de website iedereenaanzet.nl kunnen kinderen de Grondwet ontdekken.
De 175e verjaardag van de Nederlandse Grondwet.
Dit bijzondere project is een ode aan dit belangrijke document dat dit jaar 175 jaar bestaat. Vaak onbekend bij kinderen maar wel de basis vormt van onze democratie en maatschappij.
Het motto van dit project is duidelijk: "Jong geleerd is oud gedaan" zodat kinderen kunnen opkomen voor hun rechten en verantwoordelijkheden in de samenleving maar dan op wel een manier die bij de leefwereld past van deze doelgroep.